13 Mart 2008 Perşembe

Gökseli ki

Gökseli ki ilkokulda aşkımdı
Pilottu babası mesaisi havada
Jet hızıyla tanışık bir avuç türkten biri
Jet hızına aşık kızından daha fazla

Ben olsam satır koyardım kızımın adını
Ben koyardım bir de bizim kasap koyardı.
Benim aklımda bir çeşit çizgi, kelimelerin aktığı
Kasabın aklında bir çeşit cinayet silahı

Ya sesine aşıktım ya seline göğünün
Bende dandik bir han söylemesi bile dert.
Göklerden geliyorduk ama
Belki buydu beni çeken

İlkokul bir uzay gemisi
Klingonlular’ın arasında bir tek ben Spak

Onların aklındaki elma şeker
Ve kızların donunu görme fikridir.

Benim aklımdaki Hayat Ansiklopedisi
Ve Kim Kimdir?

Evlerden ırak çocukluğumda

Gökhan kim
Gökseli kimdir?

6 yorum:

No More Virgilius dedi ki...

Usta, "üç korner bir penaltı" nevinden, trilojiyi İLYAS Kİ ve GÖKSELİ Kİ'den sonra üçüncü şiirini yazıp tamamladığında sana şarap (vişne suyu da olabilir, 'biri' sahiplendi zaten bu benzetmeyi) ısmarlamayı teklif edeceğim.

Böylece tekrar görüşebilmemiz için Üç Nikah ve Bir Cenaze'yi beklememize gerek kalmaz :)

Gökhan dedi ki...

Tamamdır abi, ben en kısa zamanda bir "ki" daha bulayım o zaman :)

Gökhan dedi ki...

Oğuz ki olabilir mi acaba bu? neden olmasın...

polente dedi ki...

Oğuz ki bir roman kahramanı

No More Virgilius dedi ki...

Gökhan'a: Olmaz usta.
polente'ye: Olmaz be kadın!

Gökhan dedi ki...

Aslında ne kadar kızarsa kızsın ben Oğuz'un bir romana konu olabileeğine ciddi ciddi inanıyorum