Ana içeriğe atla

Kaplan ve Turna

Bütün o turna vuruşların
o kaplan pençelerin
öldüremedi beni
çünkü ellerimdeydi hayatımın özü

Ama sen ellerime vurmaya
tenezzül etmedin.

Bendeniz friilens şair
mesaili çalışmadım ömrümde bir kere bile
travmatik bir yüzyıl bitirdim alnımın akıyla
zeytinden uzun sürdü yok yılım
bilmiyorum
çok fazla umudum yok şiire dair.

belki bendeki bu filizler
küresel ısınmanın
kaçınılmaz sonucudur.

Ama olsun modern bir erkeğim ben.
Bulaşıkları yerleştirdim
filtreden damlıyor kahvem.
Zaten ne fayda gelir
bulaşıkla kahve arasında
yazılan bir şiirden

Vurmadın ellerime
özü vardı hayatımın
ellerimin içinde

Bir adam bıraktım ben o sokakta
yerde
kanlar içinde

hayalleri geçtim
ruhumu kırdın sen benim
bir gözümü kaybettim o gün
onaltı yaşında bir oğlan çocuğu düşürdüm
sabahın kör saatinde
sağımda duyu kaybı
ciğerlerim Malboro
kime anlatsam anlamaz
sana anlatsam anlarsın
sana da anlatamam.

Elimde floş olsa ne yazar
Kare açar bi şerefsiz
Zaten elimde ne floş var
Ne de blöf yapacak halim.


Bütün kemiklerimi kırsan da
Öldüremedin beni işte
Çünkü ellerimdeydi hayatımın bütün özü
Elimde hayatımın özü…
Hayatımın özü…
Hayat…
Öz…
Toz...

soğuk suya katınız, iyice karıştırınız
neşe katınız yaz akşamlarınıza.


Yorumlar

bravo. yaşamdan içeri, evlerden dışarı bir şiir olmuş. yürekten kutluyorum. :p
Gökhan dedi ki…
Teşekkür ediyorum, bir İbrahim olmasak da uğraşıyoruz :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Siportifs

-Tam çıkıyorum müşteri geldi, namaza gidiyorum da diyemedim, çok oldu mu başlayalı? Brrrş -Yok gel gel, hoca daha sala okuyo.

"Makinalaşmak İstiyorum" Şiiri Üzerine

Virgillius'un şu yazısını okuduktan sonra bir cevaba girişip yorum kısmına koyacak oldum. Fekat yorumun limitlerinin almayacağı bir yazıya dönüştüğü için yazacaklarım, buraya almaya uygun görmüş bulunmaktayım efenim.

Üstat hazır sen yokken meydanı boş bulup atıp tutayım biraz. “Makinalaşmak İstiyorum” şiiri Nazım Hikmet'in şiirinin gelişme döneminde denediği Fütürist akım dahilindeki bir iki şiirinden birisidir. Fütürist akım İtalya'da Marinetti tarafından başlatılmış daha sonra özellikle Rusya'da faşizme olan açık desteği paranteze alınarak geçmişe dair herşeyi reddeden cesur tavrı öne çıkarılarak Mayakovski ve Hlebnikov tarafından uygulanmıştır. Mayakovski'nin şiirinin bu kadar sert, açık ve kavgacı olmasının sebebi şairin manyak bakan gözleriyle birlikte bu akımdır. Nazım Hikmet'in KUTV'da eğitim görürken okuduğu ve çarpıldığı bu şiir biçimine öykünerek yazdığı bir şiirdir “Makinalaşmak İstiyorum”


Biçimsel olarak oldukça özel bir yer tutar Türk şiirind…

Benim Bir Hayalim Var!

Evet Martin Luther King Jr. olmayabilirim! Ama benim de bir hayalim var. Bir gün pavyonda konsomatrislik yapmayı bıraktığımda, bir gün bu kötü dünyadan elimi eteğimi çektiğimde, bir gün hamamda ya da şelalede yedi kere yıkanıp arınıp evimin erkeği olduğumda ya da bir gün "sıçaram yeter artık!" dediğimde, kendimi gazoz üretmeye vereceğim!

Evet yanlış duymadınız, Gökhanoğlu Eğlencelik Gazozları. Ve bu yalan değil, dalga da değil, gerçek bir hayal, hayaller gerçek olacak. İnternetten araştırıyorum uzun zamandır, eve ya da küçük bir dükkana  kurulabilecek portatif bir gazoz makinesi peşindeyim. Siz ey ahali, bazen bıkmıyor musunuz kola, siprayt, fanta ve bilumum buna benzer içeceklerden? Bazen ulan gazlı, şekerli bi şey olsun ama bunlardan farklı bi şey olsun demiyor musunuz? Demiyorsanız da demeyin! Ben diyorum! Kendim üretir kendim içerim anasını satayım!

Babam anlatırdı, Dinar'da onun çocukluğunda dört beş çeşit gazoz markası varmış. Ben kendi çocukluğumu hatırlıyorum, il…