10 Mayıs 2009 Pazar

Dev Arap Saçının Saldırısı


Bu gördüğünüz bitki benden büyük. İzmir'de Arap Saçı adıyla bilinen latince adı "Lapsinea Maricatis" olmayan (Ben uydurdum) bu bitkinin maydanoz boyutunda olanları, baharın yol kenarlarından beleşe toplanır, kuzu etiyle nefis bir yemeği yapılır, anasona benzeyen bir kokusu olur yemeğin. Pek sevilir, bol yenir. Otelin arkasındaki yolda yürürken karşıma çıkıverdi, "Anam! Bu ne!" diye kaldım. Demek ki bu terpiyesiz bitki, yolunmadığı zaman bu boyutlara ulaşabiliyormuş, gene de ucundaki taze dallardan koparıp yemek yapasım gelmedi değil.

3 yorum:

cebimdekimatara dedi ki...

biraz araştırdım rezene diyoruz sanırım biz ona ama ağacı olmaz rezenenin bildiğim tabi rezene olmayabilir de senin arapsaçı keşke latincesini tam bileydin

cebimdekimatara dedi ki...

evet rezeneymiş anneme sordum o da böyle sağdan soldan ot toplayıp pişirir bazen arapsaçı ege'deki yöresel adıymış

Gökhan dedi ki...

Rezene (Foeniculum vulgare), maydanozgiller (Apiaceae) familyasından iki metreye kadar boylanan iki yıllık kokulu otsu bitki türü. Anavatanı Akdeniz ve Yakın Doğu'dur.

bkz: vikipedi :)

bizim orda görüldüğü yerde yolunduğu için bu boylara ulaşmasına izin verilmiyor demek ki :)